آموزش زبان آلماني در مشهد

تبليغات در فضاي مجازي

آموزش زبان آلماني در مشهد

۱۱۵ بازديد

آموزش زبان آلماني در مشهد

مروزه طرفداران زبان آلماني بسيار بيشتر از قبل شده­است. افراد زيادي به اهميت اين زبان پي برده و براي يادگيري آن برنامه­ريزي مي­كنند. اما سوال مهم اين است كه اهميت فراگيري زبان آلماني در چيست؟ در اين مقاله، موسسه زبان حافظ با بررسي دلايلي كه باعث مي­شود يادگيري زبان آلماني بسيار مهم­تر از گذشته باشد و همچنين راهنمايي‌هايي براي يادگيري اين زبان مي‌پردازد پس با ما همراه باشيد.

چرا بايد آلماني ياد بگيريم؟

1. فراگيري زبان آلماني آن­قدرها هم سخت نيست.

آلماني و انگليسي ريشه مشترك ژرمني دارند و اگر كسي به زبان انگليسي تسلط داشته­باشد مي­تواند به راحتي زبان آلماني را هم در مدت كوتاهي فرا بگيرد. هزاران كلمه در اين دو زبان وجود دارند كه به يكديگر مرتبط هستند. بنابراين از سختي اين زبان هراسي نداشته­ باشيد.

2. زبان مخترعان و نوآوران است.

گفته مي­شود كه آلمان كشور شعرا و دانشمندان است. دانشمندان بسياري از اين كشور موفق به دريافت جايزه نوبل و جوايز ديگر در سطح جهاني شده­اند. بنابراين اگر به اختراع و نوآوري علاقه داشته باشيد، دانستن تاريخچه اين اختراعات و بيوگرافي مخترعان بسيار مهم است پس زبان آلماني مي‌تواند به شما كمك كند.

3. آلماني در علم زباني بسيار مهم است.

آلمان در اكوسيستم علمي جهان نقش بسيار پررنگي را بازي مي­كند. اجازه بدهيد يك حقيقت جالب را برايتان بازگو كنيم؛ آلماني دومين زبان پر استفاده در جامعه علمي جهاني است. يكي از دلايلش هم اين است كه بازار كتاب آلمان سومين بازار كتاب بزرگ دنيا پس از صنايع انتشاراتي انگليسي و چيني است. پس اگر دانشجو هستيد يا به علم علاقه داريد فراگيري اين زبان مي­تواند از همين امروز در برنامه روزانه شما قرار گيرد.

4. آلمان دانشگاه­هاي بسيار خوبي دارد.

اگر قصد مهاجرت به كشورهاي اروپايي را داريد قطعا يكي از گزينه­هاي شما آلمان خواهدبود. آلمان با در اختيار داشتن تعدادي از برترين دانشگاه­ها در سطح جهان هرساله پذيراي تعداد زيادي دانشجوي خارجي است. اما بايد بدانيد كه آلماني­ها روي زبان خود تعصب دارند و مهم است كه علاوه بر انگليسي، به آلماني هم تسلط داشته باشيد.

5. آلمان قطب اقتصادي دنيا است.

آلمان قدرتمندترين اقتصاد اتحاديه اروپا را دارد و چهارمين اقتصاد بزرگ دنيا است. اگر به تجارت مشغول هستيد و براي گسترش كسب­وكار خود به مرزهاي بين­المللي يا شراكت با شركاي خارجي برنامه­ريزي كرده­ايد، آلمان گزينه بسيار مناسبي است.

6. شركت­هاي آلماني، رهبران بازار خودرو هستند.

مرسدس­بنز، بي­ام­ دابليو، فولكس واگن، بوش، پورش، آئودي وبسياري از ديگر برندهاي سطح اول جهان آلماني هستند. اگر قصد مهاجرت كاري داريد و يا به فكر كار كردن در بهترين شركت­هاي جهان هستيد، يادگيري زبان آلماني به شما كمك مي­كند تا به صورت بالقوه شانس حضور در بهترين­هاي كلاس جهاني را داشته باشيد.

7. آلماني زبان اول بومي اروپا محسوب مي­شود.

آلماني، فرانسوي و انگليسي سه زبان رسمي در اتحاديه اروپا محسوب مي­شوند. البته اگر بخواهيم معيارمان را زبان بومي قرار دهيم، زبان آلماني در مقام نخست قرار مي­گيرد. در واقع با يادگيري زبان آلماني شما مي­توانيد با بيش از صد ميليون نفر در سراسر دنيا ارتباط برقرار كنيد.

8. آلماني‌ها در فضاي مجازي بسيار فعال هستند.

مجبور نيستيد آن صد ميليون نفر را در جهان واقعي ملاقات كنيد. وب­سايت­هاي آلماني بخش بزرگي از اينترنت را تشكيل داده­اند. در واقع شما با يادگيري زبان آلماني مي‌توانيد به بيش از 15ميليون وب­سايتي كه با اين زبان نوشته­ شده­اند، دسترسي داشته­باشيد. نكته جالب ديگر اين است كه در ميان دامنه­هايي كه مشخصا براي كشورها ساخته شده‌است، دامنه­اي كه مربوط به آلمان است محبوب­ترين دامنه است.

9. فرهنگ آلماني ميراثي جهاني است.

آلماني­ها علاوه بر علم، در فرهنگ و ادب نيز سهم به­سزايي دارند. آلمان در زمينه ادبيات، موسيقي و فلسفه نوابغي دارد كه نظير ندارند. ذكر اسامي چند تن از آن­ها كافي است تا هر فردي متوجه شود، تسلط بر زبان آلماني چقدر براي علاقمندان به ادبيات  و فلسفه مهم است. گوته، كافكا، برشت، مان، موزارت، باخ، بتهوون، واگنر، كانت، هگل، نيچه و هايدگر نام تعداد اندكي از نوابغ آلمان هستند كه مطالعه زندگي و آثارشان به زبان آلماني بسيار لذت­بخش خواهد بود.

چگونه راحت­تر آلماني ياد بگيريم؟

1. متعهد باشيد.

نه تنها در فراگيري زبان آلماني بلكه در فراگيري هر زباني و در هر نوع يادگيري، تعهد شرط اول موفقيت است. به يادگيري خود متعهد باشيد و مطمئن باشيد كه آلماني را سريع­تر از آن­چه فكر مي­كنيد، فرا خواهيد گرفت.

2. پادكست گوش كنيد.

امروزه پادكست­هاي زيادي به زبان­هاي مختلف توليد مي­شوند. از وقت‌هاي اضافي خودتان استفاده كنيد و با كمك نرم­افزارهايي همچون كست­باكس، به گوش دادن زبان آلماني بپردازيد.

3. فيلم ببينيد.

صنعت سينماي آلمان صنعت بزرگي است. امروزه با يك جست­وجوي ساده در IMDB مي­توان ليست بهترين فيلم­ها به زبان آلماني را پيدا كرد.

4. آلماني صحبت كنيد.

سعي كنيد با افرادي كه در پي يادگيري زبان آلماني هستند ارتباط برقرار كنيد. خود را در فضايي قرار دهيد كه مجبور به صحبت كردن به اين زبان باشيد و مطمئن باشيد نتيجه خوبي خواهيد گرفت.

5. كلاس برويد.

از آن­جا كه فراگيري عطش يادگيري زبان آلماني در كشور ما به اندازه زبان انگليسي نيست، حتما يك كلاس خوب به شما كمك خواهد كرد كه سرعت فرايند يادگيري خود را چند برابر كنيد.

موسسه زبان حافظ | بهترين موسسه براي يادگيري زبان آلماني

موسسه حافظ از بروزترين متدهاي تدريس زبان در دنيا استفاده مي­كند تا بهترين نتيجه­ها را براي زبان­آموزان خود رقم بزند. اين موسسه با برگزاري دوره­هاي عادي، دوره­هاي فشرده و دوره­هاي جمعه در هر ترم سعي مي­كند تا با نيازهاي متنوع افراد منطبق شود. هزينه مناسب، دسترسي آسان در مشهد و همچنين ارائه خدمات تكميلي در طول دوره از ديگر مزيت­هايي است كه موسسه زبان حافظ را به بهترين موسسه براي يادگيري زبان آلماني در مشهد تبديل مي­كند. براي ثبت­نام در دوره از اين صفحه اقدام كنيد.

 

بهترین زمان سفر به زوریخ

بهترین زمان سفر به زوریخ بین خرداد تا اواخر مرداد است. این وقت از سال هوا مطبوع و آفتابی و البته گران‌ترین و شلوغ‌ترین ماه‌های سال خواهد بود. اگر با هوای خنک و نسبتا سرد سازگار هستید پاییز رنگارنگ زوریخ در آبان ماه هم گزینه‌ی جذابی خواهد بود و اگر در فکر صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید زمستان بهترین و ارزان‌ترین فصل برای سفر به زوریخ است. زبان آلمانی

معروف ترین غذاهای زوریخ

۱- فوندوی پنیر (Cheese fondue)

این غذا از پنیر آب شده و مواد دیگری از قبیل سیر، مقداری آرد ذرت یا نشاسته ذرت و اغلب شربت گیلاس تهیه می‌شود. فوندوی پنیر در یک ظرف سرامیکی خاص سرو می‌شود که برای گرم نگه داشتن آن شعله کوچکی در زیر آن قرار می‌دهند. تکه‌های کوچک نان را با چنگال در این پنیر ذوب شده آغشته کرده و سپس میل می‌کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.