نكات طلائي در طراحي ست اداري در مشهد

۱۰۸ بازديد

ست اداري به مجموعه‌اي از اوراق اداري گفته مي‌شود كه بر روي آن لوگو و آرم شركت حك‌شده است. اين اوراق شامل كارت ويزيت، سربرگ، پاكت نامه اداري، كاغذهاي يادداشت و موارد ديگري از اين ‌دست مي‌باشد. مهم‌ترين ويژگي در طراحي ست اداري در مشهد كيفيت بالا و منحصربه‌فرد بودن طرح‌ها مي‌باشد. زيرا طراحان در اين مجموعه سعي مي‌كنند  تمامي نكات كليدي پيرامون ست‌هاي اداري را به‌صورت دقيق رعايت كنند.

طراحي ست اداري

مجموعه كامل ست اداري

ست اداري با توجه به سليقه هر فرد متفاوت است، اما  معمولاً ست‌هاي اداري شامل موارد زير مي‌باشند:

  • سربرگ‌هاكه در اندازه‌هاي A4, A5  هستند براي قراردادها و نامه‌هاي دستي  و در بعضي از مواقع براي موارد چاپي استفاده مي‌شوند. معمولاً سربرگ‌ها داراي تاريخ، نشاني، شماره پيوست و آدرس بوده كه در بالا آن‌ها لوگو  شركت نيز چاپ مي‌شود.
  • كارت ويزيت كه با توجه به سليقه افرادمي‌تواند به ‌صورت يك طرفه و يا دوطرفه سفارش داده شود. دقت داشته باشيد اولين قدم شما براي تبليغات كسب و كار خود كارت ويزيت مي‌باشد به همين دليل بايد بهترين طراحي را براي كارت ويزيت انجام دهيد و سپس از روي آن مي‌توانيد ست‌هاي اداري خود را طراحي نماييد.
  • پاكت اداري كه به نام ملخي معروف است برايقرار دادن نام‌هاي اداري و يا فاكتورها مناسب مي‌باشد. با توجه به سليقه هر فرد مطالب خاصي بر روي پاكت نامه چاپ مي‌شوند اما به‌طور معمول شماره تماس و نشاني از موارد ضروري بر روي پاكت نامه هستند.
  • يكي ازكاربردي‌ترين ست‌هاي اداري برگه‌هاي يادداشت در اندازه‌هاي مختلف است.
  • فولدر يكي ازقسمت‌هاي ست اداري مي‌باشد كه مي‌توانيد قراردادها و برگه‌ها مهم را در آن نگهداري كنيد.
  • برچسب‌هايمخصوص دي وي دي و سي دي به همراه جلدهاي مخصوص يكي ديگر از اجزا ست اداري است.
  • گاهي بعضي ازشركت‌ها براي اينكه محصولات خود  را به‌ راحتي به‌ دست مشتريان برسانند نياز به پاكت‌هاي مخصوص دارند كه مي‌توانند در ست‌هاي اداري سفارش پاكت محصولات را نيز داشته باشند.
  • موارد ديگري نيز مانند خودكار، تقويم و … وجود دارند كه با توجه بهسفارش مشتري متغير مي‌باشند.

 

طراحي ست اداري

اهميت ست‌هاي اداري

درگذشته بيشتر ادارات و شركت‌ها از كاغذهاي ساده براي كارهاي خود استفاده مي‌كردند اما امروزه با توجه به تأثير علم زيباشناختي كاغذهاي ساده جاي خود را به ست‌هاي اداري زيبا و شكيل داده‌اند. به همين دليل بيشتر سازمان‌ها براي اينكه به برند و شركت خود هويت بدهند از ست‌هاي اداري استفاده مي‌كنند. در اصل اهميت ست‌هاي اداري به طرحي است كه بر روي آن‌ها چاپ مي‌شود. اين هويت‌هاي بصري بر روي ست‌ها،  نشان‌دهنده هويت كاري و فعاليتي است كه شركت انجام مي‌دهد به همين دليل شما مي‌توانيد با اين ست‌هاي اداري خود را به بهترين وجه ممكن به مخاطبين معرفي نماييد.

شايد براي شما هم اتفاق افتاده است كه از يك شركت خريد كرده‌ايد و براي فاكتور از ست‌هاي اداري زيبا به همراه لوگو و همچنين پاكت‌هاي هماهنگ با طرح فاكتور استفاده كرده‌اند. يقيناً اين‌همه هماهنگي و زيبايي به شما حس خوبي مي‌دهد. زيرا نشان‌دهنده آن است كه مديران آن شركت به شما كه يك مشتري هستيد احترام گذاشته‌اند. حال در نظر بگيريد كه شركت ديگري فاكتورهاي بي‌كيفيتي استفاده مي‌كند و محصولي كه خريداري كرده‌ايد را در  پلاستيك معمولي قرار مي‌دهد. در اين زمان است كه شما احساس مي‌كنيد  محصولي كه خريده‌ايد به اندازه خدمت‌رساني شركت از كيفيت كمي برخوردار است.

يكي ديگر از مزايايي كه ست اداري دارد آن است كه زماني كه شما به ‌صورت يك پك كامل از ست اداري استفاده مي‌كنيد مي‌توانيد امنيت خود را بالا برده و اجازه هيچ‌گونه كپي آسان از اوراق و اسناد شركت را به سودجويان ندهيد.

طراحي ست اداري

هداياي تبليغاتي متناسب با ست اداري

امروزه روش‌هاي بسياري براي تبليغات سازمان‌ها و شركت‌ها وجود دارد كه يكي از آن‌ها استفاده از هداياي تبليغاتي است. شما مي‌توانيد در كنار طراحي ست اداري در مشهد ، هداياي تبليغاتي مورد نظر خود را انتخاب نماييد. بهتر است بدانيد كه هداياي تبليغاتي يك تبليغ بلند مدت براي شما هستند و تا زماني كه فرد از آن هديه استفاده كند به ياد برند و شركت شما خواهد بود. به همين دليل بهتر است در زمان سفارش هدايا تبليغاتي بهترين كيفيت را انتخاب كنيد.

هداياي تبليغاتي مناسب

در زمان انتخاب ست اداري شما بايد به اين نكته توجه كنيد كه براي چه افرادي با چه سمتي مي خواهيد هديه تبليغاتي تهيه نماييد. در زير به مناسبترين هداياي تبليغاتي با توجه به سمت افراد اشاره كرده ايم:

  • هديه تبليغاتي برايرده‌هاي بالا مانند مديران بايد از كيفيت بالاتري برخوردار باشد. به‌عنوان مثال كيف چرم تبليغاتي، كيف پول تبليغاتي و كيف اداري تبليغاتي از مناسب‌ترين هداياي تبليغاتي براي اين افراد مي‌باشند.
  • اگر مي‌خواهيدهديه تبليغاتي خود را به كارمندان يك سازمان ديگر و يا سازمان خود هديه دهيد مي‌توانيد از ليوان تبليغاتي، جعبه‌ابزار تبليغاتي، خودكار تبليغاتي، فلش مموري تبليغاتي، سررسيد و يا جلد سررسيد تبليغاتي، جلد مدارك تبليغاتي، دفترچه يادداشت تبليغاتي و موارد كاربردي ديگر كه موردنياز كارمندان مي‌باشند استفاده كنيد.
  • اگر مي‌خواهيدبراي تبليغات هديه‌اي براي قشر نوجوان و يا جوان در نظر بگيريد مي‌توانيد از فلش ممو ري يا دستبند سيليكوني استفاده نماييد.
  • اگر قصد داريدهداياي تبليغاتي خود را به بانوان بدهيد بهتر است از ست‌هاي مانيكور و يا لوازم‌آرايشي استفاده كنيد.

طراحي ست اداري

بروشور و كاتالوگ متناسب با ست اداري

بروشور يا كاتالوگ يكي از مهم‌ترين موارد طراحي ست اداري در مشهد است. اساس كار آن نيز به اين صورت است كه اطلاعاتي مفيد درون آن قرار دارد. به بيان ديگر يك كاتالوگ و بروشور جامع و كامل بايد اطلاعات كامل و دقيقي از اهداف شما در اختيار ديگران قرار دهيد.

بروشور و كاتالوگ در طراحي ست اداري در مشهد يكي از قسمت‌هايي است كه با توجه به سليقه مشتري سفارش داده مي‌شود. در اين سفارش سعي مي‌شود كه ابتدا فرد مشخص كند كه اين كاتالوگ به چه منظور استفاده مي‌شود. مثلاً كاتالوگ براي مصرف‌كننده است و يا فردي كه مي‌خواهد محصول شما را به ‌دست مصرف‌كننده برساند. دليل اهميت شناخت مخاطب اين است كه اطلاعاتي كه مصرف‌كننده نياز دارد به صورت كلي است و نيازي ندارد كه جزئياتي از محصول بداند اما يك فروشنده براي اينكه بتواند مشتري بيشتري جذب كند بايد اطلاعات كامل‌تري از محصول داشته باشد.

دليل اهميت متناسب بودن بروشور و كاتالوگ با ست اداري اين است كه شما زماني كه مي‌خواهيد خودتان را از طريق كاتالوگ و بروشور به ديگران معرفي كنيد مي‌توانيد از لوگو و طرح خود كه در ست‌هاي اداري استفاده كرده‌ايد بهره‌مند شويد. اين را در نظر بگيريد كه شما از يك طرح و رنگ خاص در ست‌هاي اداري استفاده كرده‌ايد حال اگر در بروشور و كاتالوگ از همان طرح‌هاي موجود در ست اداري استفاده كنيد تا مدت‌ها در ذهن مخاطب مي‌مانيد و اجازه نمي‌دهيد كه افراد سودجو از طرح شما كپي‌برداري كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.