طراحي بروشور در مشهد راهي موثر براي رونق كسب‌وكار

۱۰۷ بازديد

طراحي بروشور در مشهد يكي از موضوعات مهم در رونق كسب‌وكارها محسوب مي‌شود. امروزه به دليل رونق گرفتن كسب‌وكارهاي مختلف و ايجاد شدن فضاي كاملاً رقابتي، داشتن تبليغاتي مؤثر و سودمند مي‌تواند تا حد زيادي فاصله شما تا رقيبانتان را افزايش دهد. در نظر داشتن انواع روش‌هاي تبليغاتي مي‌تواند كسب‌وكار شما را بيش از پيش معرفي كرده و بدين طريق موجب افزايش مشتري و به تبع آن افزايش سود گردد. مشهد به عنوان يكي از كلان شهرهاي كشورمان داراي شركت‌هاي بسياري است كه سرمايه‌گذاري در زمينه تبليغات توسط هركدام از آن‌ها مي‌توان با سود كلاني همراه باشد.

امروزه يكي از روش‌هاي پركاربرد در زمينه تبليغات، استفاده از بروشورهاي تبليغاتي براي معرفي كالا و خدمات ارائه شده مي‌باشد. طراحي بروشور با روشي علمي و درست مي‌تواند تأثير بسيار زيادي در رونق كسب‌وكار شما و افزايش مشتريانتان داشته باشد. چاپ بروشورهاي تبليغاتي جذاب و منحصربه‌فرد مي‌تواند توجه هر بيننده‌اي را جلب و آنان را به استفاده از محصول و يا خدمات شما ترغيب نمايد. به همين دليل نيز بهتر است قبل از هرگونه اقدام در زمينه چاپ بروشور از متخصصين و كارشناسان مربوطه مشاوره لازم را دريافت داريد. كارشناسان ما در آژانس ديجيتال ماركتينگ ياراپلاس، آماده خدمت‌رساني به شما در زمينه طراحي بروشور در مشهد هستند.

بروشور چيست؟

بروشور كتابچه‌اي از با مضمون معرفي كالا، جزئيات آن، خدمات و امكانات ارائه شده مي‌باشد كه توسط توليدكننده و عرضه‌كننده به مشتريان داده مي‌شود. به بيان ساده‌تر بروشورها برگه‌هايي هستند كه با چند تاي اصولي كم‌حجم شده و مطالب مفيد و اساسي محصول در آن‌ها ذكر مي‌شود. اغلب از بروشورها براي معرفي محصولات جديد و يا بيان طرز كار ابزاري استفاده مي‌شود كه به تازگي وارد بازار شده‌اند. در واقع بروشورها را مي‌توان راهنمايي براي افراد در نظر گرفت تا با راحت‌ترين روش ممكن از محصول استفاده كرده و يا ديگر محصولات را بشناسند. بروشورها معمولاً براي اطلاع‌رساني و آگاهي بخشي به مخاطبين استفاده مي‌شوند. يك بروشور مناسب شامل توضيحات كامل و جامع در خصوص كالا و خدمات موردنظر است.

برگه رايج براي ساخت بروشور A4 است كه با روشي اصولي تا خورده و به هريك از آن‌ها لت گفته مي‌شود. برخي از صاحبان مشاغل ترجيح مي‌دهند تا بروشوري 2 لتي داشته و برخي ديگر ارائه بروشورهاي 3 لتي را مي‌پسندند. اگر كارايي و نحوه استفاده از محصولات شما داراي فرآيند خاص و پيچيده‌اي است، بهتر است براي توضيح كامل آن از بروشورهاي 3 لتي استفاده كنيد. بروشورهاي تبليغاتي عموماً به نام بروشور آكاردئوني نيز شناخته مي‌شوند.

بهتر است طراحي و ساخت بروشورهاي شركت و يا فروشگاه خود را به افرادي ماهر در اين زمينه بسپاريد تا به بهترين روش ممكن، بروشوري مناسب با كسب‌وكارتان طراحي و عرضه نمايند. در نظر داشته باشيد كه تبليغات نادرست مي‌تواند از ميزان مشتريان شما كاسته و نتيجه‌اي كاملاً عكس داشته باشد. به همين دليل نيز توجه به جزئيات مي‌تواند راه گشاي شما در امر فروش باشد.

طراحي بروشور در مشهد

بروشور، فاكتوري اساسي در تبليغات

نمي‌توان اين مسئله را ناديده گرفت كه تبليغات، نقش بسيار مهمي را در فرايند فروش ايفا مي‌كند. به هر ميزان كه محصولات و خدمات شما با بهترين كيفيت عرضه گردد، تا زماني كه نتوانيد آن را به نحو احسن به ساير افراد بشناسانيد، در امر فروش موفق نخواهيد بود. بروشورهاي تبليغاتي يكي از بهترين راه‌ها جهت شناساندن حيطه كاري‌تان به افراد مختلف است. شما مي‌توانيد به همراه محصول به فروش رفته خود، بروشوري قرار داده و ساير محصولات را نيز به مشتريان بشناسانيد. اين روش مي‌تواند تا حد زيادي شما را در امر كسب سود بيشتر ياري نمايد.

مطمئناً براي بسياري از ما پيش آمده است كه با گرفتن بروشورهاي تبليغاتي بدون نگاه كردن به محتوا آن را دور انداخته باشيم. اصولي نبودن طراحي بروشورها و نامناسب بودن محتواي آن‌ها موجب خواهند شد تا افراد بدون توجه به كارايي و كيفيت محصولات، تبليغات مذكور را دور بيندازند. به همين دليل نيز استفاده از دانش و تجربيات متخصصين و كارشناسان مي‌تواند تا حد زيادي ريسك كار را پايين بياورد. طراحي بروشور داراي نكات ريزي است كه هريك از آن‌ها بايد به‌طور كامل رعايت گردند؛ در غير اين صورت سرنوشت بروشورهاي تبليغاتي شما، سطل زباله خواهد بود.

هدف از طراحي بروشور در مشهد

توجه داشته باشيد كه بروشور علاوه بر معرفي محصولات شما بايد نشان‌دهنده برنامه‌هاي شما نيز باشد. بروشور يكي از اصلي‌ترين تبليغات موجود براي نشان دادن دورنماي اهداف شما است. توجه داشته باشيد كه قرار دادن محتواي مناسب و تصاوير مرتبط در بروشور مي‌تواند تأثير خوبي بر روي مخاطبان داشته باشد. تنها عامل برتري شما نسبت به ديگر رقبايتان، اطلاعاتي است كه شما در اختيار مشتريانتان قرار مي‌دهيد. بهتر است اطلاعات مربوط به خدمات پس از فروش را نيز در اختيار افراد قرار دهيد تا با خيالي آسوده به خريد بپردازند.

نكاتي درباره طراحي بروشور در مشهد

در زير به برخي از مهم‌ترين نكاتي كه در خصوص طراحي بروشور به شما كمك خواهد كرد، اشاره مي‌كنيم.

در نظر گرفتن مخاطبين هدف

براي طراحي سايت، پيج اينستاگرام، كاتالوگ و بروشور بايد مخاطبين هدف خود را در نظر داشته باشيد. هدف شما از تبليغات، جلب نظر كدام دسته از افراد است. محصول شما مرتبط با كدام قشر بوده و مشتريان شما چه كساني مي‌باشند. پاسخ به تمامي اين سؤالات مي‌تواند در طراحي يك بروشور مناسب براي كسب‌وكار شما مؤثر باشد.

اگر شما صاحب مشاغلي همچون فروش آهن‌آلات، قطعات خودرو و يا لوازم صوتي هستيد، مخاطبين هدف شما عموماً از قشر آقايان مي‌باشند و بايد در طراحي بروشور در مشهد ،طرحي را ايجاد كنيد كه بتواند نظر اين قشر را جذب نمايد. اما اگر شما ارائه‌كننده محصولات و يا خدمات آرايشي و بهداشتي هستيد، عمده مخاطبين و مشتريان شما بانوان مي‌باشند. در نتيجه استفاده از رنگ‌هايي شادتر و طرح‌هايي با لطافت بيشتر مي‌تواند نظر مشتريانتان را جلب نمايد. شما نمي‌توانيد از يك طرح براي طراحي بروشور محصولات مختلف استفاده كنيد. اين كار، تمامي زحمات شما را به باد داده و نتيجه مثبتي در پي نخواهد داشت.

طراحي بروشور در مشهد

خلاقيت راز جذابيت

براي طراحي بروشور از خلاقيت خود استفاده كنيد. قوانين موجود را بشكنيد و كارهاي تكراري انجام ندهيد. به صورت معمول در طراحي بروشور مطالب از سمت راست به چپ و از بالا به پايين نوشته مي‌شود اما شما مي‌توانيد با نوشتن برخي از مطالب به صورت كج توجه مخاطبينتان را جلب كنيد. استفاده از اشكال خاص هندسي در طراحي بروشور مي‌تواند جاذبه‌اي براي محصول شما باشد. نگذاريد بروشور شما تنها يك‌تكه كاغذ باشد. شما مي‌توانيد طرحي مانند گل را در وسط بروشور قرار دهيد كه افراد بلافاصله پس از باز كردن بروشور آن را ببينند. اين عمل موجب خواهد شد تا مطالب شما براي فرد جذاب‌تر به نظر رسيده و رغبت بيشتري براي نگه‌داشتن بروشور ايجاد شود.

استفاده از شكل‌هاي ساده

سعي كنيد در طراحي بروشور در مهد از طرح‌هاي ساده و كاربردي استفاده نماييد. برش‌هاي زيبا بر روي بروشور جنبه زيباشناسي كار شما را بالا خواهد برد. از شيوه‌هاي جديد براي تا كردن بروشور استفاده كنيد و خود را از قيد و بند كارهاي تكراري رها كنيد. شما مي‌توانيد از شيوه تا كردن بروشور به عنوان يك عنصر گرافيكي استفاده كنيد. به عنوان مثال شيوه تا كردن مثلثي همراه با نوشتن قسمت‌هاي مهمي از متن مي‌تواند جلب‌توجه كرده و شيوه بازاريابي خوبي باشد.

استفاده از اجسام مختلف

يكي از روش‌هايي كه مي‌تواند بسيار در عرضه محصولات شما مفيد باشد، قرار دادن مقداري از محصول است. به عنوان مثال اگر شما فروشنده رنگ هستيد، مي‌توانيد از عناصري همچون پارچه براي نشان دادن رنگ محصول استفاده كنيد. در طراحي بروشور در مشهد، قرار دادن تكه‌اي مو مصنوعي براي رنگ مو، يك سي دي براي نشان آموزش و ارائه ديگر محصولات يا چند دانه كشمش براي نشان دادن كيفيت خشكبار مي‌تواند برند شما را بيش از پيش مشهور نمايد.

طراحي بروشور

رنگ را فراموش نكنيد

رنگ‌ها يكي از مهم‌ترين المان‌ها در طراحي بروشور هستند. بهتر است از رنگ‌هاي جذاب براي اين كار استفاده كنيد. اگر مخاطبين شما اكثراً از بانوان هستند، بهتر است از رنگ‌هايي مانند سفيد، بنفش، صورتي و طلايي استفاده كنيد. اما اگر مخاطبين هدف شما بيشتر از آقايان هستند، پيشنهاد مي‌شود رنگ‌هاي مشكي، آبي و طوسي را مدنظر قرار دهيد. در صورتي كه مي‌خواهيد با اين كار نظر كودكان را جلب كنيد بهتر است بجاي استفاده از متن، بيشتر تصاوير را مدنظر قرار داده و از رنگ‌هاي شاد بهره ببريد. توجه به سن، جنس و شخصيت مخاطبانتان مي‌تواند در طراحي بروشور در مشهد تأثير زيادي داشته باشد به همين دليل نيز در ابتداي امر، مشخص كنيد كه مي‌خواهيد اين بروشور به دست چه كساني برسد.

پرسپكتيو، طرحي جالب

شما مي‌توانيد براي افزايش زيبايي و جذابيت بروشورهاي خود از روش عمق دادن به آن‌ها استفاده كنيد. يكي از روش‌هايي كه مي‌تواند طرح شما را به طرحي خاص تبديل كند، استفاده از پرسپكتيو است. هيچ اجباري نيست كه شما در فضايي كاملاً مسطح تصوير كارهايتان را به نمايش بگذاريد. مرزها را جابجا كنيد. پادشاه قلمرو ذهن خلاق خود باشيد. جذابيت را به كالبد كارهاي خود بدميد و بازاريابي خود را زنده كنيد. عمق دادن به بروشور طرحي جديد است كه مي‌توانيد با استفاده از آن خاص بودن خود را به رخ بكشيد. بگذاريد همه بدانند شما در تمامي امور حتي در طراحي بروشور در مشهد بهترين هستيد.

طراحي بروشور

بررسي انواع بروشور

بروشورها داراي انواع مختلفي بوده كه هريك مناسب براي امري است. در زير به برخي از مهم‌ترين آن‌ها اشاره‌شده و كاربرد آن را بررسي خواهيم نمود.

بروشورهاي پستي

اين بروشورها كه بهترين نوع بروشور براي معرفي كالاي جديد به شمار مي‌روند، به اين دليل نام‌گذاري شده‌اند كه شما مي‌توانيد با استفاده از پست و ديگر روش‌ها آن‌ها را به دست افراد مختلف رسانيده و بازاريابي گسترده‌اي داشته باشيد. شما با اين روش مي‌توانيد توجه افرادي زيادي را به سمت كسب‌وكار خود جلب نماييد. اگر تعداد مخاطبين هدف شما مشخص بوده و فعاليت شما مربوط به قشر خاصي از جامعه است، شما مي‌توانيد با در نظر گرفتن هداياي كوچك و به‌نوعي اشانتيون، محصول خود را بهتر و بيشتر معرفي نماييد. بهتر است از اين نوع بروشور براي معرفي كلي شركت و كسب‌وكار استفاده نكنيد. اين نوع بروشور براي معرفي امور جزئي از جمله كالاهاي جديد كاربرد دارد.

چگونه مي توانيم در كمترين زمان ممكن يك تيم ديجيتال ماركتينگ داشته باشيم؟

اگر بخواهيم يك تيم  بازاريابي ديجيتال و يا همان ديجيتال ماركتينگ داشته باشيم تا شاهد رشد و پيشرفت چشمگيري در كسب و كارمان باشيم بايد بدانيم يك تيم ديجيتال ماركتينگ به چه عناصري نياز دارد.

  1. مدير و استراتژيست آژانس ديجيتال ماركتينگ ؛ مسلما هسته ي مركزي هر تيم ديجيتال ماركتينگي، تئوريسين آن تيم است.
  2. كارشناس سئو؛ اغراق نيست اگر بگوييم بخش زيادي از تفاوت بين تيم هاي ديجيتال ماركتينگ موفق و تيم هايي كه چندان كارايي بالايي ندارند، مربوط به كارشناسان سئو آن تيم مي شود.
  3. كارشناس محتوا؛ توليد كنندگان محتواي هر تيمي نيز مانند سئوكاران، از عناصر كليدي تيم هستند.
  4. كارشناس شبكه هاي اجتماعي و…
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.