اهميت تبليغات محيطي در مشهد

تبليغات در فضاي مجازي

اهميت تبليغات محيطي در مشهد

۱۰۸ بازديد

تبليغات محيطي در مشهد، تبليغ در هر فضايي كه مشتري شما در آنجا بيشترين حضور را دارد، مي‌تواند وجود داشته باشد. تبليغات شما درآن محيط بايد به گونه‌اي باشد كه بيشترين درگيري را براي ذهن مخاطب ايجاد كرده و در خاطر او بماند. مي‌خواهيد بدانيد چگونه تبليغاتي انجام دهيد كه در ذهن‌ها باقي بماند؟ بايد تبليغاتتان را به ‌گونه‌اي كه كمتر ديده شده و با يك طراحي‌ متفاوت در هرمكاني قرار دهيد. تبليغات محيطي پيام شما را به‌صورت ساده اما پرقدرت انتقال مي‌دهد. كليد موفقيت در تبليغات محيطي اين است كه مكان و فرمت مناسب براي تبليغ را پيدا كرده و آن‌ را با پيامي تاثيرگذار منتشر كنيد. در اين مقاله به شما براي ساخت موثرترين تبليغات محيطي كمك خواهيم كرد.

تبليغات محيطي

چرا تبليغات محيطي در مشهد انجام دهيد؟

رسانه‌هاي محيطي به عنوان يك عامل مهم در تبليغات، به‌سرعت در حال توسعه هستند. در اينجا به پنج دليل اشاره مي‌كنيم كه چرا اين نوع از تبليغات را در برنامه بازاريابيتان بايد قراردهيد.

1- زمينه تبليغات گسترده‌اي را فراهم مي‌كند.

شما مي‌توانيد براي معرفي برند خود از هر فضايي استفاده كنيد. اگر شما اولين كسي هستيد كه دريك محيط خاص تبليغ مي‌كنيد، يك تجربه جديد براي مخاطبين هدف خود ايجاد مي‌كنيد كه احتمالا تاثيري ماندگار بر آن‌ها مي‌گذارد.

2- تاثيرگذاري بيشتر با تبليغات متفاوت

تبليغات محيطي در مشهد به برندها اين اجازه را مي‌دهد تا يكنواختي‌ در تبليغات را از بين ببرند. براي مثال اگر مي‌خواهيد در يك روزنامه يا مجله تبليغ كنيد، مخاطبين هدف شما هم‌زمان با بيست آگهي چاپي مشابه مواجه هستند. تبليغ كردن به‌ اين شكل اشباع است و توجه مخاطبان را جلب نمي‌كند. رسانه‌هاي محيطي به شما اين امكان را مي‌دهد كه عجيب و غافل‌گيركننده تبليغات كنيد تا هيچكس نتواند شما را ناديده بگيرد و در يادها بمانيد.

تبليغات محيطي

3- يك تجربه جديد براي مخاطب خلق كنيد.

اين نوع تبليغات به دليل ماهيت خلاق وغيرمرسومي كه مي‌توانند داشته باشند، توانايي جلب توجه دارند. تبليغات محيطي در مشهد امكان استفاده و تركيب عناصر مختلف براي تبليغ را فراهم مي‌كند. اين روش بسيار موثر است زيرا مخاطبان هدف شما ارتباطي شخصي‌تر با برند شما برقرار مي‌كنند.

4- تبليغات را در محيط نزديك به كسب وكارتان انجام دهيد.

يك تبليغات محيطي قوي و جذاب در نزديكي محل فروشگاهتان مي‌تواند باعث شود تا مخاطبان سريع اقدام به بازديد از فروشگاهتان كنند. زماني كه تبليغات محيطي هيجان انگيز يا عجيب برندتان را در نزديكي فروشگاهتان انجام مي‌دهيد، بين زماني كه مخاطب تبليغتان را مي‌بيند تا زماني كه براي بازديد از فروشگاهتان مي‌آيد، فاصله‌ نمي‌افتد و اين باعث مي‌شود كه فراموش نشويد.

5- با بودجه كم هم مي‌توانيد نتيجه بگيريد.

در نهايت وقتي‌كه زمان به بررسي هزينه‌ها مي‌رسد، تبليغات محيطي در مشهد بسيار انعطاف‌پذير است. هزينه تبليغات محيطي به‌شدت وابسته به نوع رسانه و محلي است كه شما براي تبليغاتتان انتخاب مي‌كنيد. با بودجه‌اي متوسط و مقداري بررسي و خلاقيت مي‌توانيد تبليغاتي باكيفيت و تاثيرگذار ايجاد كنيد. مثلا؛ برندهايي با بودجه‌هاي كم مي‌توانند از تبليغات محيطي كه به‌صورت چاپي هستند استفاده كنند. مانند تبليغ كلاس يوگا در عكس زير:

دراين بخش متوجه شديد كه  تبليغات محيطي مي‌تواند غافلگيركننده، بامزه يا تعجب‌آور باشد. پس دست به‌كار شويد و تبليغاتي محيطي خلاقانه براي برندتان طراحي كنيد.

چگونه برنامه تبليغات محيطي‌تان را بچينيد؟

براي توليد تبليغات محيطي تاثيرگذار در مشهد بهتر است ابتدا نگاهي به برند‌هاي موفق دنيا و تبليغات محيطي جذابشان بيندازيد و با بررسي آن‌ها ايده‌هايي نو و خلاقانه كسب كنيد. براي بازاريابي و تجارتي موفق لازم است به‌روز باشيد.

تبليغات چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشند؟

1- سرگرم كننده باشد.

از محصول يك شركت ديگر نيز مي‌توان استفاده كرد.

بياييد فكر كنيد تبليغات محيطي يك بازار رقابتي است و شما مي‌خواهيد خلاق باشيد. بازاريابي محتوايي از طريق محيط مي‌تواند به‌شدت سرگرم كننده باشد. به ‌ياد داشته باشيد كه مردم به دنبال سرگرمي هستند، به‌عنوان مثال مي‌دانيد فضاي مجازي چقدر مخاطب دارد؟ دليل تعداد زياد مخاطب در فضاي مجازي جنبه سرگرمي آن است.

2- باعث ايجاد حس كنجكاوي در مخاطب شويد.

مي‌توانيد حس كنجكاوي مخاطبانتان را قلقلك دهيد. براي مثال يونيسف در يكي از خيابان‌هاي شلوغ دستگاه فروش آب كثيف قرارداد. به‌جاي انواع مختلف سودا ۸ نوع از بيماري‌هاي موجود در آب كثيف را ارائه مي‌داد. مردم فقط يك دلار پرداخت مي‌كردند تا ببينند چه‌چيزي قرار است از اين دستگاه بيرون بيايد. سپس اين كمپين يك سوال از مخاطبان مي‌پرسيد: تشنه‌اي؟ ميليون‌ها انسان در سراسر جهان وجود دارند كه دسترسي به آب تميز ندارند. ۴۲۰۰ كودك هرروزه به‌دليل بيماري‌هاي موجود در آب مي‌ميرند پس به تأمين آب آشاميدني سالم براي كشور‌هاي درحال توسعه كمك كن.

يك فروشگاه مواد غذايي در چين نمايشي عظيم با استفاده از اسكيت‌بازهاي حرفه‌اي و ساخت تخم مرغ‌ها و مواد خوراكي هيجان‌انگيز و غول پيكر در خارج از فروشگاه به‌راه انداخت. بعد از آن با افزايش فروش بيست درصدي آن محصولات مواجه شد سپس اين كار را در ساير فروشگاهايش نيز انجام داد.

3- احساسات مخاطب را تحريك كند.

تكنيك مهم ديگر، برانگيختن احساسات مخاطبان است. عواطف در ارتباطات و اثربخشي تبليغات بسيار تأثيرگذاراست. سگ‌ها، بچه‌ها و حتي مدل‌هاي جذاب مواردي هستند كه شما اغلب در تبليغات مي‌بينيد. بايد بدانيد كه همه اين‌ها در ايجاد واكنشي احساسي از سمت مخاطب موثرهستند. شما مي‌توانيد از هرچيزي كه مخاطبانتان با آن ارتباط برقرار كرده و واكنش احساسي نشان مي‌دهند استفاده كنيد.

4- واسطه قرار دادن يك محصول براي تبليغ محصولي ديگر

براي تبليغ محصولتان، مي‌توانيد محصولي ديگر را واسطه قرار دهيد. به‌عنوان مثال شركت كولگيت معمولاً نمونه‌هاي كوچكي از محصولاتش را در رويدادهاي سالانه مانند “ماه سلامت دهاني” بين مشتريانش به خصوص كودكان پخش مي‌كرد. اين روش نتايج قدرتمندي نداشت چون اغلب مشتريان آن را فراموش مي‌كردند.

براي همين شركت روش متفاوتي را امتحان كرد. به جاي دادن نمونه‌هاي محصول، بستني و شكلات به مردم داده شد البته چوب بستني‌ها و آبنبات‌ها پيغام‌هاي پنهان داشت. هنگامي كه مصرف‌كنندگان آبنبات يا بستني را مي‌خوردند به پيغامي روي چوب آبنبات مي‌رسيدند كه به شكل مسواك بود و با لوگوي برند كولگيت نوشته بود ‘فراموش نكنيد’.

اين نمونه نشان مي‌دهد كه براي رساندن پيام خود و در يادماندن نيازي نيست حتما در مقياس و ابعادي بزرگ تبليغ كنيد.

كمپين ديجيتال ماركتينگ همان استراتژي ديجيتال ماركتينگ است؟! خير؛ كمپين ديجيتال ماركتينگ شما پايه و بناي استراتژي شماست!!

براي درك جمله ي بالا، بايد مفهوم هر كدام از دو واژه ي كمپين و استراتژي را به خوبي درك كنيد؛ استراتژي به معناي وجود يك نقشه ي راه براي رسيدن به يك هدف مطلوب است، لزوما قرار نيست حتما استراتژي هاي پرهزينه و دشوار را براي كار خود تعريف كنيد، همين كه استراتژي قدرتمند و كارآمدي را براي ادامه ي راه پيش گرفتيد، شما نيمي از مسير را طي كرده ايد و اما كمپين ديجيتال ماركتينگ چيست!؟

كمپين ديجيتال ماركتينگ شما اقداماتي در استراتژي شماست كه به شما كمك كند تا سريع تر به آن هدف مطلوب دست يابيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.