همه‌ي آنچه كه بايد درباره طراحي لوگو در مشهد بدانيد

۹۳ بازديد

از ابتداي زندگي بشر تا كنون انسان براي رفع نياز و رساندن منظور و هدف خود به ديگران، از اشكال و طرح‎‌هاي مختلفي استفاده كرده است. همانطوركه انسان‌هاي اوليه با طراحي روي سنگ و ديوار غارها، ارتباط برقرار كرده و مفاهيم را به يكديگر انتقال مي‌داده‌اند، امروزه نيز نوع جديدي از اين برقراري ارتباط و انتقال مفهوم در سطح جهاني، انجام مي‌شود. شركت‌ها، مشاغل، كسب‌وكار‌هاي كوچك و بزرگ، سازمان‌ها، نهاد‌ها، ارگان‌ها و حتي مغازه‌ها و بوتيك‌هاي كوچك سطح شهر، براي شناساندن خود و كسب‌وكارهايشان به مردم و مخاطبان هدفشان، به طراحي لوگو روي آورده‌اند. و همين امر باعث شده است تا بازار طراحان گرافيك براي طراحي لوگو در مشهد ،بسيار پر رونق باشد. اما آيا مي‌توان طراحي لوگو را به هر كسي سپرد؟ آيا لوگو فقط يك نشان و لوگو ساده است؟ يا در كسب‌وكارها نقشي بيش ‌از اين بازي مي‌كند؟

باتوجه به اينكه متقاضيان طراحي لوگو در مشهد بالا رفته است، بر آن شديم تا نكاتي در رابطه با لوگو، انواع آن و لزوم داشتن لوگوي مخصوص را براي شما متقاضيان عزيز شرح دهيم. اگر متقاضي طراحي لوگو در مشهد هستيد، با ياراپلاس همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي درباره سفارش طراحي لوگو، كسب كنيد.

لوگو چيست و چه انواعي دارد؟

لوگو يا آرم، طرحي گرافيكي است كه از علائم، حروف و گاه تصوير تشكيل شده است. طراح لوگو، با چينش ويژه اين موارد در كنار هم، طرحي گاه خوانا و گاه ناخوانا براي نام‌هاي تجاري ايجاد مي‌كند و ويژگي اصلي لوگوي طراحي شده اين است كه كاملا متمايز از لوگوهاي ديگر و داراي مشخصه‌اي مخصوص به نام تجاري مورد نظر است.

لوگو در واقع طرحي جذاب و متمايز است كه هويت يك مجموعه، كالا يا خدمات مشخصي را بازنمايي مي‌كند. به هر جا كه نگاه كنيد، بي‌شك يك لوگو به چشم خواهد خورد. از لباس‌ها و اشيا گرفته تا پرچم‌ها و ارگان‌هاي نظامي، همه و همه داراي نشان خاصي هستند كه معرف كاربري و هويت آن‌ها است. لوگو بايد منحصر به فرد باشد و اين همان جيزي است كه هر نام تجاري از لوگوي خود انتظار دارد. طراحان گرافيگ ياراپلاس، براي طراحي لوگو در مشهد از سه ساختار استفاده مي‌كنند كه در ادامه هر كدام را شرح مي‌دهيم.

مزاياي طراحي كارت ويزيت در مشهد

مونوگرام

مونوگرام به روشي در طراحي لوگو گفته مي‌شود كه به دليل طولاني بودن نام تجاري مورد نظر، از حروف اول كلمات نام تجاري، براي طراحي لوگو استفاده مي‌شود. معمولا از اين حروف، با رعايت ترتيب قرارگيري آن‌ها در نام تجاري، استفاده مي‌كنند. از نمونه طراحي‌ به روش مونوگرام مي‌توان به لوگوي گوچي و ال جي اشار كرد. طراحان گروه ياراپلاس كه خدمات طراحي لوگو در مشهد را ارائه مي‌كنند، با ذوق هنري خود به اين حروف شكل و ظاهر هنري و جذاب خواهند بخشيد.

پيكتوگرام

اين نوع لوگو، شكلي است كه به نام، عرصه فعاليت و يا مفاهيم مرتبط با نام تجاري اشاره دارد. اين سبك لوگو تقريبا پرطرفدار‌ترين سبك طراحي لوگو در مشهد است. دليل آن نيز مشخص است، هميشه يك شكل ساده، راحت‌تر در ذهن ثبت مي‌شود و هر كسي با هر زباني، با نگاه كردن به لوگوي پيكتوگرام مي‌تواند با آن ارتباط برقرار كند. در اين روش ممكن است طراح، از نام برند در كنار شكل استفاده كند. اما تمركز بر روي طراحي شكل است و نه نام و حروف. نمونه‌اي از اين نوع طراحي لوگوي اپل، اينستاگرام، پوما و نايك است.

لوگوتايپ

اين نوع لوگو طرحي نوشتاري است. به اين صورت كه طراحان گرافيك در آژانس ديجيتال ماركتينگ ياراپلاس براي طراحي لوگو در مشهد ،لوگوي مورد نظر را با استفاده از فونت‌هاي مرسوم طراحي مي‌كنند. در واقع اين نوع لوگو، تركيبي از حروف يا كلمه‌ي مخفف شده‌اي است كه مرتبط با برند است. براي مثال مي‌توان به لوگوي شركت‌هاي گوگل و ياهو اشاره كرد. نوع ديگري از طراحي لوگو وجود دارد كه در اين دسته قرار مي‌گيرد. كه در آن، يك يا چند حرف از لوگو تغيير شكل داده مي‌شوند. به اين طراحي Letterform مي‌گويند. مثالي از اين نوع طراحي مي‌توان به لوگوي شركت‌هاي ناسا، آي بي ام يا شبكه اچ بي او اشاره كرد.

لوگوي تركيبي

اين نوع طراحي لوگو همانطور كه از اسمش پيدا است، تركيبي از روش‌هاي ديگر است و دست طراح در طراحي لوگو باز است و مي‌توان از هر روشي كه مناسب و جذاب به نظر برسد، استفاده كند. براي نمونه مي‌توان به لوگوي شركت‌هاي آديداس، بيك يا لوگوي باشگاه‌هاي فوتبال اشاره كرد.

چرا بايد براي نام تجاري برند خودمان لوگو داشته باشيم؟

وقتي همه عواملي ضروري در ايجاد يك تجارت در شهرمان را در نظر مي‌گيريد، طراحي لوگو در مشهد ،ممكن است به عنوان اولويت اصلي به نظر نرسد. اما در اصل بايد اينطور باشد! ممكن است اين زمزمه در ذهنتان تكرار شود كه «شايد اصلاً به لوگو احتياج نداريم». اما اين درست نيست. بي‌شك لوگو، يكي از بخش‌هاي جدايي ناپذير در مراحل ساخت نام تجاري موفق است. بنابراين، اگر نمي‌دانيد چرا يك لوگو اينقدر مهم است دلايلي كه ياراپلاس، بهترين تيم طراحي لوگو در مشهد، در ادامه توضيح مي‌دهد را به خوبي مطالعه كنيد.

جلب توجه

اين روزها با اين بازار رقابتي نفس گير، شما فقط چند ثانيه وقت داريد تا توجه مخاطبان را جلب كنيد. يك لوگوي جذاب مي‌تواند به سرعت توجه بينندگان را جلب كند و هويت اصلي شركت را با روشي جالب انتقال دهد.

تاثير اوليه قوي روي مخاطب

لوگو اولين معرف يك شركت براي مصرف‌كنندگان است و اگر به خوبي طراحي شود، مي‌تواند علاقه عموم را جلب كرده و آن‌ها را دعوت كند تا درباره شركت اطلاعات بيش‌تري كسب كنند. اگر اينطور نباشد، شما مشتريان را از دست خواهيد داد. لوگو، شركت شما را به عنوان يك برند قوي در فضايي حرفه‌اي معرفي مي‌كند.

طراحي لوگو

لوگو هويت برند شما است

واقعيت اين است كه طراحي لوگو، نه تنها بخشي از برندسازي شركت است، بلكه به عنوان پايه و اساس شركت نيز محسوب مي‌شود. رنگ ها، شكل‌‌ها و فونت‌ها با داستان شركت شما همخواني خواهند داشت، و لوگو مانند صحنه‌اي، اين داستان را روايت خواهد كرد. بعدها نيز از اين لوگو براي برندسازي استفاده خواهد شد. به طوري كه بر روي سربرگ‌ها، كارت‌ها، صفحات فرود، بسته بندي‌ها و فراخوان‌ها و … چاپ خواهد شد.

  • شما را به يادماندني مي‌كند: لوگوها نقطه شناسايي كسب‌وكارها هستند؛ آن‌ها نمادي هستند كه مشتريان براي شناختن نام تجاري شركتتان، استفاده مي‌كنند. در حالت ايده آل، همه مي‌خواهند كه مردم فوراً با نگاه كردن به لوگو، كاربري شركت را در ذهن خود ثبت كنند. از آنجايي كه يك لوگوي خوب، عنصري بصري و زيبايي‌شناختي است، باعث مي‌شود كه تصوير مثبتي از مارك شما، در ذهن مخاطب نقش ببندد. ياراپلاس متخصص طراحي لوگو در مشهد، با طراحي لوگوي جذاب براي كسب‌وكار شما، باعث خواهد شد، مخاطبان نام كسب‌وكار شما را هرگز فراموش نكنند.
  • رقابت بهتر: جراتكنيد با لوگوي جذاب، متفاوت به نظر برسيد، زيرا لوگوي شركت به مصرف‌كنندگان نشان مي‌دهد كه چرا تجارت شما بي‌نظير است. براي مثال: مطمئناً، ممكن است تعداد زيادي رقيب ديگر در شهر مشهد وجود داشته باشد، اما شما تنها شركتي خواهيد بود كه با طراحي لوگوي متفاوت و جذاب، افراد زيادي را به خود جذب مي‌كنيد. لوگو دريچه‌اي براي انتقال ارزش‌هاي شما است و به مصرف‌كنندگان نشان مي دهد كه چرا از رقبايتان بهتر هستيد. براي طراحي لوگو در مشهد، ياراپلاس مي‌تواند تمام انتظارات شما از يك لوگو در سطح رقابتي بالا را برطرف كند.
  • وفاداريبه برند را تقويت مي كند: با رشد برند، لوگوي شركت براي طيف گسترده‌اي از مصرف‌كنندگان آشنا خواهد بود، و اين آشنايي باعث مي‌شود، شما قابل اعتماد و قابل دسترس به نظر بياييد. براي مثال: وقتي قصد خريد وسايل تمرين را داريد و ناگهان شلوار پياده‌روي نايك را مشاهده مي‌كنيد، فوراً آماده خريد هستيد. چرا؟ زيرا نايك برندي است كه به آن اعتماد داريد. اين اعتماد بر پايه همان لوگو ايجاد شده است و وفاداري به برند را در پي داشته است.

ويژگي‌هاي لوگوي جذاب

اينكه لوگو چقدر مهم است را با هم بررسي كرديم، قطعا اگر طراحي لوگو با خلاقيت همراه باشد، تاثير بيش‌تري بر روي اعتبار و محبوبيت برند خواهد گذاشت. در زير پنج ويژگي يك لوگوي عالي آورده شده است.

  1. ساده: لوگوهاي ساده همان‌هايي هستند كه افراد به محض ديدن، به راحتي آن‌ها را تشخيص مي‌دهند. برند‌هايي كه  مردم به راحتي آنان را به خاطر مي‌آورند. همان‌هايي هستند كه ساده‌ترين لوگوها را دارند.
  2. قابليت ارتقا: يك لوگوي عالي بايد به اندازه كافي منعطف باشد تا بتوان در صورت به روز رساني و يا تغيير با گذشت زمان، باز هم به نظر خوب برسد. اين تغييرات توسط اكثر شركت‌هاي بزرگ مانند گوگل انجام گرفته است.
  3. بهياد ماندني: يك لوگوي خوب بايد تأثيرگذار باشد. شما مي‌خواهيد توجه بيننده خود را جلب كنيد و تصويري از خود در ذهنش بجا بگذاريد. پس لوگو بايد به جذاب و تاثيرگذار باشد تا در يادها ثبت شود.
  4. همهكاره: از ويژگي‌هاي مهم يك لوگوي خوب اين است كه  در هر رسانه‌اي و با هر نوع مواد چاپي، خوب به نظر برسد.
  5. مرتبط: لوگو بايد مربوط به كسب‌وكار و هدف شما باشد. اين ويژگي مربوط به خدمات و يا محصولاتي مي‌شود كه شما به مشتريان ارايه مي‌دهيد.

لوگوي قديمي خود را بروز رساني كنيم يا اينكه لوگوي جديد سفارش دهيم؟

لوگو قوي مي‌تواند تأثير بزرگي در تجارت شما داشته باشد. بعضي اوقات شركت‌ها در همان بار اول انتخاب و طراحي دقيقي را براي لوگوي خود در نظر مي‌گيرند (مانند نايك) و هرگز مجبور نيستند كه دوباره لوگو خود را بازطراحي كنند. اما بيش‌تر اوقات، يك لوگو بايد جوري تنظيم شود كه با تغيير و تحولات شركت (يا دنياي طراحي) همگام باشد. اين امر مخصوصا براي مشاغلي با طول عمر زياد، ضروري است. طراحي مجدد لوگو، ممكن است دلهره‌آور به نظر برسد. بهتر است قبل از كنار گذاشتن لوگو فعلي، مدتي وقت بگذاريد تا اطمينان حاصل كنيد كه طراحي مجدد واقعاً همان چيزي است كه لازم داريد. پرسيدن 4 سوال اصلي به شما كمك مي‌كند درك كنيد كه آيا وقت آن رسيده است تا لوگوي خود را تغيير دهيد يا نه؟

طراحي لوگو

  • آيا لوگوشما براي دوران سنتي بازاريابي بوده است؟ اين يك سوال ساده و واضح است، اما سوالي است كه ارزش پرسيدن دارد. اگر لوگوي شما در دهه 50 طراحي شده است. احتمالا الان ديگر زمان ورود شما به دوره مدرن است. لوگوي قديمي نه تنها از نظر زيبايي‌شناسي خسته‌كننده است،  بلكه ممكن است با تكنولوژي عصر جديد مانند رسانه‌هاي اجتماعي، تلفن‌ها، تبلت‌ها و غيره سازگار نباشد.
  • آياتجارت شما گسترش يافته يا تغيير كرده است؟ آيا به تازگي يك سري محصولات جديد را اضافه كرده‌ايد؟ يا دفتر مركزي خود را گسترش داده‌ايد؟ يا كارمندان جديدي را استخدام كرده‌ايد؟ اگر تجارت شما به هر روشي گسترش يافته يا تغيير كرده است، ممكن است زمان آن رسيده باشد كه به فكر تغيير لوگوي خود باشيد.
  • آياوارد رقابت و بازار جديدي شده‌ايد؟ مدت زمان طولاني در صدر صنعت خود بوديد و اكنون، به طور ناگهاني يك رقابت جدي را تجربه كرده‌ايد؟ مي‌توانيد احساس ترس كنيد و يا اينكه بلند شويد و براي جايگاه خود بجنگيد. بازطراحي لوگو مي‌تواند به مشتريان نشان دهد كه شما يك شركت مدرن و به روز و آينده‌نگر هستيد كه شايستگي اعتماد آن‌ها را داريد.
  • آيابا مخاطبان جديدي بروبرو شده‌ايد؟ شما يك تعداد مشتري دائمي داريد كه به شركت شما وفادارند، اما هر شركتي با مصرف‌كنندگان جديد روبرو مي‌شودكه سلايق مدرن و جديدي دارند. طراحي مجدد لوگو
  • به شما كمك مي‌كند با مخاطبان جديد ارتباط برقرار كنيد و همچنان مشتريان دائمي خود را حفظ كنيد.

طراحي لوگو در مشهد

اگر به يك يا چند سوال فوق پاسخ مثبت داده‌ايد، ممكن است زمان طراحي مجدد لوگو شما فرا رسيده باشد، اما راه‌هاي ديگري نيز وجود دارند كه شما را از كنار گذاشتن لوگو منصرف كند. شما مي‌توانيد به سادگي لوگو خود را به روز رساني كنيد. به روز رساني لوگو، رويكردي با كمترين تغييرات در طراحي است. در طي به روز رساني لوگو، يك طراح با افزودن پيام، به روزرساني رنگ‌ها يا ساده كردن كل ظاهر، تغييراتي را متناسب با كاربري كنوني، ايجاد مي‌كند.

طراحي لوگو در مشهد توسط ياراپلاس

لوگو شما اولين چيزي است كه مخاطبان با ديدين آن، با برند شما ارتباط برقرار مي‌كنند. اين بايد اولويت و مركز تمام فعاليت‌هاي بازاريابي شما باشد. اگر لوگو نداريد، ياراپلاس با گروهي حرفه‌اي براي طراحي لوگو در مشهد، فرصتي را براي شما فراهم مي‌كند كه تجارت خود را در ذهن مخاطبان خود ثبت كنيد. طراحان لوگوي ما، مي‌توانند به شما كمك كنند تا با طراحي لوگو در مشهد، تصويري منحصر به فرد و مؤثر براي برند خود ايجاد كنيد كه نشانگركيفيت شركتتان باشد.

كمپين ديجيتال ماركتينگ همان استراتژي ديجيتال ماركتينگ است؟! خير؛ كمپين ديجيتال ماركتينگ شما پايه و بناي استراتژي شماست!!

براي درك جمله ي بالا، بايد مفهوم هر كدام از دو واژه ي كمپين و استراتژي را به خوبي درك كنيد؛ استراتژي به معناي وجود يك نقشه ي راه براي رسيدن به يك هدف مطلوب است، لزوما قرار نيست حتما استراتژي هاي پرهزينه و دشوار را براي كار خود تعريف كنيد، همين كه استراتژي قدرتمند و كارآمدي را براي ادامه ي راه پيش گرفتيد، شما نيمي از مسير را طي كرده ايد و اما كمپين ديجيتال ماركتينگ چيست!؟

كمپين ديجيتال ماركتينگ شما اقداماتي در استراتژي شماست كه به شما كمك كند تا سريع تر به آن هدف مطلوب دست يابيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.